Šta treba izbegavati

March 25th, 2011 @   - 

Migrena je jedna od najčešćih vrsta glavobolja koja je prisutna kod 15 – 20 posto stanovništva (12 – 20% žena i 3-6%  muškaraca).

Obično se javlja između 20 i 40-te godine života, ali se može javiti i u detinjstvu i starijem životnom dobu.

“Nažalost, nema jasnog objašnjenja šta uzrokuje migrenu ili šta vodi do nje. Međutim, uz pomoć izjava osoba koje od njih boluju, imamo neke zamisli šta deluje kao okidač, a to može pomoći mnogim pacijentima kako bi ih izbegli”, objasnio je dr. Gary Kaplan, utemeljivač Centra za integrativnu medicinu Kaplan za portal HealthNewsDigest.com.

Migene karakteriše pulsirajuća bol u jednom delu glave. U isto vrijeme osoba može imati mučninu,  povraćanje i biti posebno osetljiva na zvukove i svetlost.

Dok ne postoje trajna rešenja kojima možete osigurati život bez migrena, možete preduzeti određene korake koji smanjuju izglede za njihovo nastajanje. Izbegavajte sljedeće okidače migrena:

1. Promena obrasca sna

Što se više poremeti vaš uobičajeni ritam spavanja, to će ostaviti veći trag i na vašem zdravlju. Oko sedam sati sna je dovoljno za održavanje pravilnog bioritma, a pokušajte na spavanje ići uviek u isto vreme, nezavisno da li ja reč o vikendu ili radnom danu.

2. Stres i napetost

Iako je to lakše reći nego učiniti, probajte malim koracima ukloniti stres iz svog života. Ako ste smireni i ne dopuštate stresu da vam pokvari dan, imat ćete i bolje rezultate u borbi s migrenom. Meditirajte, igrajte se s kućnim ljubimcem, svakodnevno šetajte, igrajte neki sport, učlanite se u teretanu. Nabavite hobi i posvetite se radu s rukama. Radite nešto što vam pričinjava zadovoljstvo.

3. Preterano korištenje analgetika


 

Lekovi za bol pomažu ako se koriste u pravilnoj dozi. Preterana konzumacija analgetika može pogoršati bol izazvanu glavoboljom ili dovesti do češćih nastupa migrena. Savjetujte se s lekarom i naglasite kako često patite zbog migrena.

4. Preskakanje obroka

Baš kao i kod spavanja, u ishrani morate biti dosledni i redovni. Iako stručnjacima nije jasno kako u potpunosti ovaj mehanizam deluje, mnoge će osobe primetiti nastup migrene ako preskoče obrok ili nakon određene vrste namirnica. To mogu biti namirnice koje sadrže mononatrijev glutamat, nitrate (obrađeno meso poput viršle), tiramin (stariji sir i dimljena riba), alkohol, pa čak i čokolada.

5. Izbegavajte određene mirise

Osobe koje često pate zbog migrena mogu imati problema s parfemima, proizvodima za čišćenje, deterdžentima ili dimom cigareta.

6. Svetlost

Poznato je da izloženost očiju svetlosti može znatno pojačati migrenu, a nedavna studija je pokazala  kako svetlost može smetati i slepim osobama – zaključak je naučnika iz Centra Beth Israel Deaconess. Stručnjaci tvrde kako su za pogoršanje migrene zbog pojačane svetlosti odgovorne, nedavno otkrivene ćelije mrežnice, koje sadrže fotoreceptore. Naime, oni sadrže fotopigment melanopsin koji detektuje svetlost i upravljanje biološkim satom.

“To objašnjava zašto se kod nekih pacijenata migrena pojačala nakon izlaganja svetlosti, a smanjila 20-ak minuta nakon sklanjanja u mračnu prostoriju”, zaključuje Burstein.

  • Datum objave: 21

 

 

Komentari su zatvoreni